Flyttpaket 8

Detta flyttpaketet passar dig som har en bostadsyta på 200-250 kvm. Här får du erfarna
Möbelkillar, flyttbil anpassad för uppdraget och rätt utrustning.

Välj ditt flyttpaket

Avbokningsskydd ingår alltid

Hittar du inget flyttpaket som motsvarar dina önskemål? Ring till oss på 0200-210 214 eller lämna ditt namn och telefonnummer nedan så kontaktar vi er. Våra telefontider är helgfria vardagar 07.30-16.30.

Detta ingår

Serviceinriktade Möbelkillar

Flyttbil

Flyttutrustning

Marknadens bästa garantier

– Det är tryggt att flytta med oss…

Avbokningsskydd

Trygghetsgaranti

Säkra betalningar

nojd-kund-garanti-100px

Nöjda kunder. Alltid.

Försäkring & Ansvar

Givetvis gör vi alltid vårt yttersta och hanterar era saker varsamt. Trotts detta så kan olyckan ibland vara framme och då gäller det att man har bra system och bra försäkringar. Möbelkillarna har marknadens bästa försäkringar och följer Konsumentverket och Sveriges Åkeriföretags allmänna bestämmelser Bohag 2010 för konsument och Kontor 2003 för företag. Vi magasinering gäller Allmänna Bestämmelser Magasinering.

Medarbetare med rätt attityd.

En positiv attityd löser det mesta, här lägger vi vårt fokus! Alla våra möbelkillar är handplockade och vi väljer endast de som har rätt attityd och ett stort engagemang. Våra värderingar är viktiga och vi strävar alltid att leva upp till dessa…

Allt är möjligt

Positiv attityd!

Högsta kvalitet

Gör det bästa du kan!

Ansvar

Vi står för vad vi gör!

Ärlighet

Lova inte mer än du kan hålla!

Trygghet

Det är tryggt att flytta med oss!

Innovation

Ständig förbättring!

Betalning - Tryggt, säkert och enkelt!

Kortbetalning

Smidig betalning med bank- eller kreditkort.

Swish

Betala enkelt med mobilen. Swishnr: 123 100 7087

Säker betalning

Svea betalsystem erbjuder trygg och säker betalning.

Betalning senast på utförandedagen!

Vi kan även hjälpa dig med…

Tillvalstjänsterna lägger du till i bokningsformuläret.

Flyttkartonger

Hyr köp… eller rättare sagt köp hyr!
köp kartonger för 45kr/st… Vill du inte behålla dem köper vi tillbaka dem för 20kr/st senast 14 dagar efter utförd flyttning*.

Viktigt!

Vi köper inte tillbaka kartonger som det är skrivet på, använd märketiketter som du kan köpa från oss. Kartonger måste vara hela och rena samt märketiketter ska vara borttagna för att vi ska köpa tillbaka dem. Kartonger säljs i 10-pack.

Packning

Vi hjälper dig gärna med packning av hela eller delar av ditt bohag. Mormors gamla fin servis? Glas och porslin?
Mycket böcker? Inga problem, vi löser dina utmaningar!

Vill du att vi packar hela ditt bohag så rekommenderar vi att du väljer ett mindre Flyttpaket dag ett, och att packningen
utförs dagen innan själva flyttningen.

Flyttstädning

Fokusera du på att komma tillrätta i ditt nya hem… Så tar vi hand om flyttstädningen av din gamla bostad! Vårt städ-team
skrubbar och dammar medan du hänger upp tavlor, gardiner och bygger upp mysfaktorn i din nya bostad

Flyttstädning med garanti

Magasinering

Saker och prylar som inte får plats i ert nya hem kan vi ta med oss till våra lager för magasinering i ett par dagar eller under så lång tid ni behöver. Alltid i uppvärmda, larmade och video bevakade lokaler.
Bra priser…tryggt, säkert och enkelt!

Magasinering med eller utan försäkring

* Priset gäller per magasinbox 8 m3 och påbörjad månad, in & uttagsavgift på 250:- tillkommer.

Tippen & Återvinning

Är det dax att rensa upp och ge plats för det nya? Vi kan transportera dina saker som du inte längre behöver till valfri auktionsfirma eller till en välgörenhets organisation för donation. Det som inte går att avyttra kör vi till valfri återvinningscentral och sorterar för återvinning.

* Tippavgift max 200kg

Våra garantier

Avbokningsskydd

Ett avbokningsskydd ingår alltid när du bokar med Möbelkillarna. Vi förstår att det kan uppstå saker som man inte hade räknat med. Om ni behöver ändra datum eller avboka er flyttning så kontakta oss helt enkelt i så god tid som möjligt och enast 2 arbetsdagar innan er flyttning. Tryggt, enkelt och inga kostnader eller frågor!

Trygghetsgaranti

När du väljer Möbelkillarna så väljer du ett seriöst och professionellt flyttföretag som startades 1990. Vi innehar F-skatt, trafiktillstånd och alla uppdrag är försäkrade enligt Konsumentverket och Sveriges Åkeriföretag gällande bestämmelser. Givetvis får våra kunder alltid kvitto och vi garanterar att Möbelkillarna alltid betalar gällande arbetsgivaravgifter och skatter.

Vanliga frågor

 

Hur fungerar RUT-avdraget?

Vi ansöker och tar hand om RUT-avdraget åt dig! Det är dock upp till dig att se till att du är berättigad till RUT-avdrag.

Hur fungerar avbokningsskyddet?

Avbokningsskyddet innebär att du kan när som helst avboka din flytt utan kostnad, upp till 2 arbetsdagar före flytten.

Vad innebär helgpriser & övertid

Lokala flyttningar:
Efter klockan tillkommer övertid med 50% tillägg på priset. På lördagar tillkommer 50% tillägg på priset. På söndagar och röda dagar tillkommer 100% tillägg på priset.

Inrikes flyttningar:
Är baserad på kubikmeter (m3) och någon övertidsersättning och helgtillägg tillkommer inte. Eventuellt överstigande kubikmeter (m3) kan medtagas mot ett tillägg enligt gällande prislista i mån av plats på bilen.

När och hur betalar jag?

Betalningsvillkor Konsument:
Betalning sker senast vid lossning på utförande dagen. Vi tar betalt med kort (VISA & Mastercard) via en betallänk och betalsida eller med Swish. BankID krävs. Vid flyttningar där lastning och lossning inte sker på samma dag, sker betalningen på lastningsdagen.

Betalningsvillkor Företag:
Minimum debitering 2 timmar. Betalningsvillkor 10 dagar netto efter godkänd kreditupplysning. Nystartade och mindre företag, betalning på utförande dagen med kort (VISA & Mastercard) via en betallänk och betalsida eller med Swish. BankID krävs. Vid flyttningar där lastning och lossning inte sker på samma dag, sker betalningen på lastningsdagen.

Hur vet jag om priset är rimligt?

Man får oftast vad man betalar för! Är ni bara ut efter lägsta pris, så är troligen Möbelkillarna inte rätt flyttföretag att vända sig till. Vi jobbar med kunder som värdesätter att vi är extremt försiktiga med dina saker och ditt hem. Vi garanterar dessutom att hålla överenskomna tider utan att tumma på för oss självklara saker som ärlighet, välvårdade och artiga medarbetare som gör jobbet rätt från början samt är snabba och effektiva.

Har alla flyttföretag försäkringar?

De flesta företag har försäkringar, alla har dock inte försäkringar som gäller för bohag samt kontorsflytt! Det är också väldigt vanligt med ”svart” avlönad personal, vilket innebär att försäkringar EJ gäller! Var på din vakt, speciellt mot orimligt låga priser!

När i månaden är det bäst att flytta?

Månadsskiftena är oftast mest hektiska på grund av att de flesta hyreskontrakt oftast bryter just då. Detta innebär att det är lite lättare att få en tid de två mellersta veckorna i månaden, men det är ingen garanti! Boka om möjligt, i god tid innan flytt datum.

Vad händer om något skulle skadas?

Givetvis gör vi alltid vårt yttersta och hanterar era saker varsamt, Trotts detta så kan olyckan ibland vara framme och då gäller det att man har bra system och bra försäkringar. Möbelkillarna har marknadens bästa försäkringar och följer Konsumentverket och Sveriges Åkeriföretags allmänna bestämmelser Bohag 2010 för konsument och Kontor 2003 för företag. Vid magasinering gäller Allmänna Bestämmelser Magasinering.

Hur hittar jag ett flyttföretag som jag kan lita på?

Tyvärr så har branschen ett väldigt dåligt rykte och det finns väldigt många oseriösa aktörer på marknaden. Det är till och med så att många av dessa kan se legitima och hederliga ut på ytan med stora annonser som innehåller information att de är försäkrade och har alla tillstånd. Det är ingen lätt uppgift att välja rätt! Det bästa du kan göra är att fråga om de har bra rutiner på hur de rekryterar medarbetare. Fråga även vilka rutiner de har om olyckan skulle vara framme och de skadar dina saker. Och sist men inte minst, fråga om de har några GARANTIER på sina löften.