Välkommen till Kundtjänsten!

Här hoppas vi kunna ge dig svar på dina frågor.

Sök efter svar…

Frågor & Svar

1. Hur mycket kostar det att flytta?

Det beror på hur hur mycket saker ni har. Det beror även på hur mycket ni vill ha hjälp med samt hur mycket ni gör själva och hur väl ni förbereder inför flyttdagen.

2. Hur lång tid tar det att flytta?

Även detta beror på hur mycket saker ni har. Om ni har speciella önskemål så låt oss få veta detta så att vi kan tillgodose era önskemål.

3. Hur får jag ett bra pris?

Våra flyttpaket är speciellt framtagna för att göra det enkelt att välja och få en uppfattning om priset på snabbt och enkelt sätt.

4. Hur vet jag om offerten är rimlig?

Man får oftast vad man betalar för! Är ni bara ut efter lägsta pris, så är troligen Möbelkillarna inte rätt flyttföretag att vända sig till. Vi jobbar med kunder som värdesätter att vi är extremt försiktiga med dina saker och ditt hem. Vi garanterar dessutom att hålla överenskomna tider utan att tumma på för oss självklara saker som ärlighet, välvårdade och artiga medarbetare som gör jobbet rätt från början samt är snabba och effektiva.

5. Hur långt innan jag ska flytta behöver jag kontakta ett flyttföretag?

Av erfarenhet så vet vi att den fysiska flytten är en av de saker som människor tänker på sist. Vi föreslår dock att ni inte väntar med detta, utan kontaktar oss i god tid innan (6-8 veckor). Då har vi chansen att hjälpa er med tips och råd så att ni har en rimlig chans att planera allting ordentligt, vilket innebär att det blir mindre stress och ni får en positiv flyttupplevelse.

6. Hur hittar jag ett flyttföretag som jag kan lita på?

Tyvärr så har branschen ett väldigt dåligt rykte och det finns väldigt många oseriösa aktörer på marknaden. Det är till och med så att många av dessa kan se legitima och hederliga ut på ytan med stora annonser som innehåller information att de är försäkrade och har alla tillstånd. Det är ingen lätt uppgift att välja rätt! Det bästa du kan göra är att fråga om de har bra rutiner på hur de rekryterar medarbetare. Fråga även vilka rutiner de har om olyckan skulle vara framme och de skadar dina saker. Och sist men inte minst, fråga om de har några GARANTIER på sina löften.

9. När i månaden är det bäst att flytta?

Månadsskiftena är oftast mest hektiska på grund av att de flesta hyreskontrakt oftast bryter just då. Detta innebär att det är lite lättare att få en tid de två mellersta veckorna i månaden, men det är ingen garanti! Boka om möjligt, i god tid innan flytt datum.

10. Har alla flyttföretag försäkringar?

De flesta företag har försäkringar, alla har dock inte försäkringar som gäller för bohag samt kontorsflytt! Det är också väldigt vanligt med ”svart” avlönad personal, vilket innebär att försäkringar EJ gäller! Var på din vakt, speciellt mot orimligt låga priser!

11. Vad är ett trafiktillstånd?

Enligt yrkestrafiklagen får yrkesmässig trafik endast bedrivas av den som har trafiktillstånd, detta kan du kontrollera med länsstyrelsen.

12. Är jag skyddad om flyttföretaget skadar mina saker?

Inte om företaget kör ”svart” eller om de inte har gilltiga försäkringar. De värsta är att även om de har försäkringar så kan det ofta ta väldigt lång tid om ni kommer på kant med dem och de inte vill ha med dig att göra om olyckan har varit framme och skador har uppstått. Fråga efter en skriftlig, tydlig och bra policy på hur de behandlar skador!

13. Hur och när ska jag betala för flytten?

Till Möbelkillarna kan du betala med de flesta betal- kreditkort och även med Swish. Det går även bra med kontanter. Betalning sker direkt när vi är klara med uppdraget och du får givetvis en kvittens på utfört arbete.

16. Hur packar jag en LCD/Plasma TV?

Det bästa är om du har kvar kartongen som den kom i när den var ny! Om inte så tar vi hand om den på ett professionellt och betryggande sätt.

19. Hur gör jag med mina växter och blommor?

Mindre växter och blommor packas ned i flyttkartonger med locken öppna. Större växter flyttas som de står i krukor. Vi gör vårt yttersta och hanterar dina växter med största omsorg, men tyvärr så kan vi inte garantera att de klarar kyla och värme växlingar vilket innebär att vi inte kan ansvara för dem.

21. Kan jag ta med mig frusen och kyld mat?

Absolut, men vi kan inte garantera att den klarar sig under transporten och kan därmed inte ansvara för det. Det bästa är om ni packar kylda/frysta matvaror i en kylbox.

Hittar du inte det du letar efter?

0200-210 214

Mån-Fre: 7:30-16:30

Vill du hellre bli uppringd?

Vi svarar gärna på dina frågor. Fyll i ditt namn och telefonnummer så ringer vi upp dig.